Het begin - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Tom Classens - WaarBenJij.nu Het begin - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Tom Classens - WaarBenJij.nu

Het begin

Blijf op de hoogte en volg Tom

27 Augustus 2014 | Spanje, Pamplona

Hola!
Ik heb toch maar besloten om een blog bij te gaan houden. Geen idee of ik er veel mee doe, maar we zullen zien.

Het avontuur is begonnen!

In de vroege ochtend van maandag 25 augustus heeft pap mij naar Brussel gebracht om daar op het vliegtuig te stappen richting Zaragoza. Het inchecken en de douane zijn beide soepel verlopen. De vliegreis van 1:45 stelde niet veel voor op het koppel na dat naast mij zat in het vliegtuig, want die waren goed aan het vunzen op het einde. Ik heb besloten om mij te laten verrassen op Zaragoza en heb dus ook niet uitgezocht hoe ik van daar naar Pamplona moest komen. Wachtend op mijn bagage hoorde ik toevallig één Nederlander wat zeggen. Even een praatje gemaakt en een fijne vakantie gewenst. Dit contact kwam meteen al van pas toen ik buiten het vliegveld stond. Ik zag wat taxi’s en bussen en moest dus keuzes gaan maken. Toevallig zag ik dezelfde vrouw die ik net gesproken had bij een Spanjaard in de auto stappen. Ik ben er naar toe gelopen en heb gevraagd of zij toevallig meer wist. Nu bleek dat zij en haar zus (die haar ophaalde) Spaans spreken. Even de buschauffeur aangesproken en ik zat in de goede bus. Eenmaal aangekomen in het centrum van Zaragoza moest ik overstappen. In gedachte leek dit niet zo moeilijk, maar het bleek een mega groot station te zijn met treinen en bussen die alle kanten opgingen. Uiteindelijk besloten dat ik toch wel met de hogesnelheidstrein wilde gaan vanwege mijn treinen fetisj. Helaas bleek de trein al vol te zitten. Met wat handen en voeten werk heb ik bij een ander loket toch een buskaartje kunnen bemachtigen. 2 uur later en ondertussen 13:45 was ik in Pamplona. Ik had alleen een adres van mijn flat, dus ben mooi een taxi ingestapt die mij netjes heeft gedropt. Eenmaal voor de flat bleek deze ook nog is aardig groot te zijn. Ik moest op 5c zijn, maar die waren er maar liefst 3 dus heb ik gewoon aangebeld en bij de tweede was het raak. De reis zat er voor mij in ieder geval op. Na een korte introductie van Pamplona en Nijmegen op google maps heb ik mijn spullen gedropt op mijn tijdelijke kamer. Wat mijn definitieve kamer wordt hangt af van de andere Erasmus studenten die hier komen wonen en of we tot een compromis kunnen komen. Op mijn kamer staat alleen een bed en bureau, dus wat decoratie zou wel handig zijn, maar eerst wat eten was ook welkom. Daarom ben ik samen met Carol (mijn ‘huisbaas’) en haar vriend Alberto tapas gaan eten. Vervolgens ben ik met Carol en haar auto op stap gegaan om spullen in te slaan. Er zijn hier genoeg winkels zoals Primark en Chinese van alles en nog wat winkels. In de tussentijd ook nog flink wat eten ingeslagen. Eenmaal thuis was het 21:30 en tijd voor een pizza. Daarna nog wat gerelaxt en toen had ik het wel gezien voor de dag en ben ik in mijn kleine maar lekkere bedje gestapt. Wees trouwens maar niet bang, want ik zal niet iedere dag zo uitgebreid beschrijven. Gisteren heb ik lekker uitgeslapen en online al wat aan mijn Spaans gewerkt, want dat is echt nodig. Verder is de tweede flatgenoot (Fabian) gisteren in de middag gearriveerd. Een aardige kerel uit Duitsland, dus mijn Duits kan ook worden bijgeschaafd. Vandaag zijn Fabian, Alberto, wat vrienden van Alberto en ik een potje padel gaan spelen. Ik had hier nog nooit van gehoord, maar het was best wel gaaf ondanks dat ik niet geweldig was. Voor de mensen die het niet kennen check dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=txe0gI6mfbc. Dat was het wel zo’n beetje. Tot de volgende keer mensen.
Saludos!

  • 27 Augustus 2014 - 17:35

    Tom Classens:

    Kromme zinnen zijn misschien inbegrepen

  • 27 Augustus 2014 - 21:43

    Sur:

    Leuk om hier verhaaltjes van je leven daar te gaan lezen broer!
    Foto's zien er goed uit en je start daar klinkt positief.
    Enjoy :)

  • 27 Augustus 2014 - 22:59

    Oom Piet & Tante Nelly:

    Hoi Tom.
    Leuk om een berichtje van jou te horen,ik was wat te laat met bellen om je een fijn verblijf ij Spanje te wensen maar bij deze dan.Je hebt je bedje gevondenen, het eten is er pittig maar wel lekker.Hoe het met jou daar verder gaat horen we wel een keer.
    Groetjes uit de Peel.

  • 28 Augustus 2014 - 06:55

    Wilma Van Esch:

    Ziet er goed uit Tommie heel veel plezier!

  • 28 Augustus 2014 - 07:11

    Fam. Reijnders :-):

    Ha Tom,

    Fijn om te lezen dat het goed is gegaan daar!
    Nu even alles ontdekken en op je af laten komen (wat klinkt dit wijs!).

    Groetjes
    Fien, Juup, Geert & Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Hola! Dit is dus mijn blog waar ik hopelijk al mijn verhalen en avonturen aan jullie kwijt kan. Veel lees plezier! Saludos Tom

Actief sinds 27 Aug. 2014
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 2204

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 29 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: